Referenties

Amabile, T. M. (2003). Five Questions About… How Leaders Influence Creativity. Harvard Management Update, 8(12), 3.

Baas, M. (2012). Hoe word je creatief? Oude misvattingen en nieuwe inzichten over het stimuleren van creativiteit. Geraadpleegd op 19 mei 2012, via http://nl.in-mind.org/node/2

Bailey, J. (2007). Profile: Edward de Bono. Engineering Management, 17(5), 46-47. doi:10.1049/em:20070514

Bröckling, U. (2006). On Creativity: A brainstorming session. Educational Philosophy & Theory, 38(4), 513-521. doi:10.1111/j.1469-5812.2006.00208.x

Brown, R. T. (1989). Creativity: What are we to measure? In J. A. Glover, R. R. Ronning & C. R. Reynolds (Red.), Handbook of Creativity: Perspectives on Individual Differences (p.3–32). New York: Plenum.

Caulley, D. N. (2008). Making Qualitative Research Reports Less Boring: The Techniques of Writing Creative Nonfiction. Qualitative Inquiry, 14 (3), 424-449.

Claerhout, L. (2012). Het belang van creativiteit in print- en online journalistiek. Hogeschool-Universiteit Brussel/Odisee.

Coleman, R., & Colbert, J. (2001). Grounding the Teaching of Design in Creativity.

Couger, J. D., Higgins, L. F., & McIntyre, S. C. (1993). (Un)Structured Creativity in Information Systems Organizations. MIS Quarterly, 17 (4), 375-397.

Creatief Denken. 2012. Zes denkhoeden (les 6.2). Geraadpleegd op 12 juni 2012, viahttp://www.creatiefdenken.com/denkhoeden.php.

Csikszentmihalyi, M. (1996). The creative personality. Psychology Today, 29(4), 36.

Csikszentmihalyi, M. (1997). Finding flow. Psychology Today, 30(4), 46.

De Bono, E. (1990). Lateral thinking. London: Penguin Books.

De Bono, E. (1998). Hoe leer ik mijn kind denken?. Baarn: Element Uitgevers.

De Vos, K. (2011). Brainstormen: het ultieme handbook. Amsterdam: Pearson.

Devos, G., Van De Woestyne, M., Van den Broeck, H. (2007). Het innovatieproces in grote

bedrijven en kmo’s. Geraadpleegd op 19 mei 2012, via http://www.flandersdc.be/nl/kennis/studies/het-innovatieproces-in-grote-bedrijven-en- kmo-s

Deuze, M. (2006). Cultural Convergence in the Creative Industries: Understanding the Changing Nature of Media Work. Conference Papers — International Communication Association, 1-28. Geraadpleegd via EBSCOhost.

Flanders DC (2011a). Denk creatief. Geraadpleegd op 17 mei 2012, via http://www.flandersdc.be/nl/kennis/basics/denk-creatief

Flanders DC (2011b). Krijg ideeën. Geraadpleegd op 17 mei 2012, via http://www.flandersdc.be/nl/kennis/basics/krijg-ideeen

Flanders DC (2011c). Selecteer ideeën. Geraadpleegd op 17 mei 2012, via http://www.flandersdc.be/nl/kennis/basics/selecteer-ideeen

Galton, F. (1869). Hereditary Genius.London: Macmillan and Co.

Geisler, J. (2008). Six Tips for Better Newsroom Brainstorming. Geraadpleegd op 22 oktober 2011, viahttp://www.poynter.org/how-tos/leadership-management/what-great-bosses-know/92991/six-tips-for-better-newsroom-brainstorming/

Geurts, P. (1999). Van probleem naar onderzoek: een praktische handleiding met COO cursus. Bussum: Uitgeverij Coutinho.

Geurts, J. (2008). Een brein als Picasso. Mind Magazine, p. 42-45.

Glăveanu, V. (2011). Creativity: A social approach [PowerPointpresentatie]. Geraadpleegd op 26 mei 2012, via http://www.bps.org.uk/sites/default/files/documents/creativity_a_social_approach__glaveanu.pdf

Guiette, A., Jacobs, S., Schramme, A., & Vandenbempt, K. (2011). Creatieve industrieën in Vlaanderen: mapping en bedrijfseconomische analyse – samenvatting. Geraadpleegd op 19 februari 2012, via http://www.flandersdc.be/download/nl/22332138/file/creatieve_industrie_n_in_vlaanderen -_mapping_en_bedrijfseconomische_analyse.pdf

Gunster, B. (2014). Omdenken: kijk – denk – creëer. Utrecht: A.W. Bruna Uitgevers B.V.

Hirst, G., Van Knippenberg, D., Chin-Hui, C., & Sacramento, C. A. (2011). How does bureaucracy impact individual creativity? A cross-level investigation of team contextual influences on goal orientation-creativity relationships. Academy of Management Journal, 54(3), 624-641. doi:10.5465/AMJ.2011.61968124

Imaginary Brainstorming (s.a.), geraadpleegd op 10 juni 2012, via http://www.mycoted.com/Imaginary_Brainstorming

Indigo (2008). Edward De Bono discusses the Six Thinking Hats . Geraadpleegd via http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=o3ew6h5nHcc

Keegan, J. (2011). Thinking about thinking. Media Development, 58(2), 46-48. Geraadpleegd via EBSCOhost.

Kerrigan, S., & McIntyre, P. (2010). The ‘creative treatment of actuality’: Rationalizing and reconceptualizing the notion of creativity for documentary practice. Journal of Media Practice, 11(2), 111-130. doi:10.1386/jmpr.11.2.111_1

Killebrew, K. C. (2003). Culture, Creativity and Convergence: Managing Journalists in a Changing Information Workplace. JMM: The International Journal on Media Management, 5(1), 39-46. Geraadpleegd via EBSCOhost.

McIntyre, R. P. (1993). An Approach to Fostering Creativity in Marketing. Marketing Education Review, Vol. 3 (Spring 1993), 33-36.

McVey, D. (2008). Why All Writing Is Creative Writing. Innovations in Education and Teaching International, 45(3), 289-294. Geraadpleegd via EBSCOhost.

Mogendorff, D. (16 april 2014). Hitchhikers guide to creativity. Geraadpleegd op 19 oktober 2015, via http://www.slideshare.net/dmogendorff/hitchhikers-guide-to-creativity?qid=f5c24c90-45ba-4ae3-8ad1-b27099230ba4&v=qf1&b=&from_search=9

Montuori A. (2011). Social Psychology. In: Runco MA, and Pritzker SR (eds.), Encyclopedia of Creativity, Second Edition, vol. 2, pp. 345-351. San Diego: Academic Press.

Mueller, J. S., Melwani, S., & Goncalo, J.A. (2011). The Bias Against Creativity: Why People Desire but Reject Creative Ideas. Psychological Science, november 2011, doi:10.1177/0956797611421018

O’Looney, J. A., Glynn, S. M., Britton, B. K., & Mattocks, L. F. (1989). Cognition and Writing: The Idea Generation Process. In J. A. Glover, R. R. Ronning & C. R. Reynolds (Red.), Handbook of Creativity: Perspectives on Individual Differences (p. 305-321). New York: Plenum.

Online Tools for Providing Inspiration and Creativity (2005). Journal of Visual Communication in Medicine, 28(1), 41-42. doi:10.1080/01405110500074600

Partington, A. (2008). The best bits: Non-narrative pleasures and creative practice. Journal of Media Practice, 9(1), 9-18. doi:10.1386/jmpr.9.1.9_1

Pinto-Duschinsky, S. (2009). The creative process and psychoanalytic insight. Psychodynamic Practice, 15(2), 181-189. doi:10.1080/14753630902811375

Porter, B. (2006). Beyond Words: The Craftsmanship of Digital Products. Learning & Leading with Technology, 33(8), 28-31. Geraadpleegd via EBSCOhost.

Reading, C., & Moriarty, J. (2010). CLTAD International Conference, 12-13 April 2010, Berlin Creative partnerships: Helping creative writing and visual practice students to make links between their creative processes and their personal, vocational and academic development. Journal of Writing in Creative Practice, 3(3), 285-298.

Ross, J. (2010). Informatics Creativity: A Role for Abductive Reasoning?. Communications of the ACM, 53(2), 144-148. Geraadpleegd via EBSCOhost.

Runco, M.A. (2004). Creativity. Annual Review Psychology, 55, p. 657-687. doi: 10.1146/annurev.psych.55.090902.141502

Scanlan, C. (2003). Idea Generators: Creativity Tools for Journalists. Geraadpleegd via http://www.poynter.org/how-tos/newsgathering-storytelling/chip-on-your- shoulder/5842/idea-generators-creativity-tools-for-journalists/

Schweizer, T. S. (2004). An Individual Psychology of Novelty-Seeking, Creativity and Innovation (Doctoraatsthesis, Erasmus University Rotterdam, 2004). Geraadpleegd via http://repub.eur.nl/res/pub/1818/

Stein, M. I. (1974). Stimulating Creativity: volume 1. New York: Academic Press.

Sternberg, R. J. (2006). The Nature of Creativity. Creativity Research Journal, 18(1), 87-98. doi:10.1207/s15326934crj1801_10

Torrance, E.P. (1967). Understanding the Fourth Grade Slump in Creative Thinking. Athens: Georgia University.

Unsworth, K. (2001). Unpacking Creativity. Academy Of Management Review, 26(2), 289-297. doi:10.5465/AMR.2001.4378025

Van den Berg, K. (2011a). Bedenk eens wat nieuws: handboek voor journalistieke ideeontwikkeling. Haystack.

Van den Berg, K. (2011b). Nieuws dat verzin je niet: manifest voor het journalistieke idee. Haystack.

Vandervelde, W. (2012a). Brainstorm en Denktank begeleiding. Geraadpleegd op 14 mei 2012, via http://www.bedenk.be/brainstorming/