Mijn portfolio van fotografie (2012-2017)

Fotoboek Fotofabriek pagina natuur  Hier heb ik een hele week naar uitgekeken. Vandaag kan ik jullie eindelijk mijn fotoboek tonen dat ik maakte met Fotofabriek. Ik ben er zo blij mee! Ben je benieuwd naar het boek en mijn ervaring met de website? Lees dan snel verder.

Met fotofabriek maak je boeken, kalenders, agenda’s, wenskaarten of wanddecoraties met je eigen foto’s. De producten worden geleverd in België en Nederland. Je kan ze volledig personaliseren met een online of gedownload programma. Ik downloadde het en maakte een boek met een selectie uit mijn portfolio van fotografie.

Fotoprogramma

Als je een fotoboek maakt, raad ik aan om eerst te bekijken welke foto’s je wil gebruiken. Selecteer je favorieten en zet ze in een aparte map. Zo kan je efficiënt te werk gaan in het fotoprogramma.

Het programma is niet aartsmoeilijk, maar ik vind het ook niet meteen eenvoudig. Ik geef wel toe dat ik de handleiding niet gelezen heb. Ik dacht dat het wel zou lukken om meteen aan de slag te gaan. Maar toen ik een eerste foto wilde toevoegen, ging dat niet zo vlot. Ik heb dan toch maar eens de handleiding bekeken.

Ik ontdekte dat je kan werken met handige sjablonen. Die zijn een absolute aanrader. Ze bieden heel wat mogelijkheden om de pagina’s mooi in te delen, zodat de plaatsing van de foto’s er niet rommelig uitziet.

Wanneer je het programma onder de knie hebt, ontdek je steeds meer mogelijkheden. Je kan er heel wat moois mee maken, dat er bovendien professioneel uitziet. Wie houdt van experimenteren, kan wat spelen met de achtergronden, randen, kaders, en fotobewerking.

programma Fotofabriek

Bestelling en levering

Als je product helemaal klaar is, kan je het uploaden naar de website. Dat gaat redelijk vlot. Ook de bestelling is eenvoudig en snel.

Na enkele dagen krijg ik een verrassing in mijn mailbox. Fotofabriek heeft me een filmpje gestuurd van hoe de kaft van mijn boek gemaakt is. Leuk om te zien. Het was echt mijn boek want ik herkende de kaft.

Drie dagen na mijn bestelling ontvang ik mijn fotoboek, verpakt in karton en plastic. Ik vind het prachtig. De kaft en bladzijden hebben een mooie glans, de kleuren zijn helder en de beelden zijn scherp.

Fotoboek Fotofabriek - Cover

Prijs

Mijn fotoboek telt 24 liggende A4-pagina’s en heeft een harde kaft. De prijs hiervan is 22,99 euro. Let op wanneer je prijzen van fotodiensten vergelijkt: bekijk altijd welke kosten inbegrepen zijn en welke niet.

Fotoboek Fotofabriek pagina 1

Samengevat

Nadelen:
– Het fotoprogramma kan gebruiksvriendelijker

Voordelen:
+ Veel mogelijkheden om je producten te personaliseren
+ Prachtig resultaat
+ Snelle levering

Heb je zin gekregen om zelf aan de slag te gaan met je foto’s? Ga dan zeker eens kijken op de website van Fotofabriek.

Disclaimer: Ik kreeg mijn fotoboek gratis, maar ik word niet betaald voor dit artikel. Mijn beoordeling is dan ook volledig persoonlijk en onafhankelijk.

Geef een reactie

