‘Inspire: een doe-boek vol creatieve ideeën’

Inspire - Marloes Gersen

‘Inspire: een doe-boek vol creatieve ideeën’. De titel sprak me meteen aan. Maar hoe zit het met de inhoud? Ik geef een korte beoordeling van het boek door Marloes Gersen.

‘Inspire’ gaat over acht thema’s: waarde, jutten, eigenheid, schoonheid, eenvoud, verlangen, inspiratie en verbinden. In elk hoofdstuk staan columns, ‘verdiepingen’ in het thema en creatieve projecten met hergebruikte materialen. Tussendoor vind je citaten.

Zelf aan de slag

Dit boek is geen leesboek, maar een doeboek. Er staat natuurlijk wel wat tekst in om te lezen. Maar het boek stelt veel vragen om over na te denken en geeft ideeën om mee aan de slag te gaan.

Bijbelse citaten

Wat ik minder interessant vind aan het boek, is dat het geïnspireerd is door de Bijbel (de Nieuwe Bijbelvertaling). Persoonlijk heb ik hier weinig aan. Ik heb me ervoor opengesteld, maar het deed me niet veel. Dat maakte het boek voor mij minder aantrekkelijk. Helaas vind ik ook de columns en creatieve projecten niet geweldig.

Aanrader?

‘Inspire’ is dus niets voor mij. Toch zou het leuk kunnen zijn voor anderen. Als je christen bent of interesse hebt in religie, is dit boek misschien wel een aanrader. De lay-out is hip en ik vind de thema’s wel interessant. Om af te sluiten met een citaat uit het boek: “Niets is wat het lijkt. Het is wat jij erin ziet.”

‘Inspire: een doe-boek vol creatieve ideeën’ – Marloes Gersen – 128 pagina’s – 14,95 euro

 

Geef een reactie

