Een stoomcursus fotografie: tips en inspiratie

Groene plant met gele bloemen
Lynn Claerhout (2017)

Heb je zin om je foto’s op te krikken naar een hoger niveau? Of ben je op zoek naar ideeën voor leuke beelden? Dan raad ik zeker aan om mijn blogposts te lezen met tips en inspiratie over fotografie. Heb je er gemist of wil je ze opnieuw bekijken? Hieronder bundel ik ze tot stoomcursus. Alvast veel plezier!

Maak prachtige foto’s met deze 5 tips

Tegenwoordig kan iedereen foto’s maken. Met een fototoestel, een smartphone, een tablet… Maar hoe krijg je die prachtige beelden die professionelen maken? Lees in dit artikel mijn 5 basistips.

Lynn Claerhout paarse bloem
Lynn Claerhout

Artistieke ideeën voor fantastische foto’s

De geheimen achter mooie foto’s zijn soms simpel. Vaak zijn het principes die toepasbaar zijn op alle vormen van beeldende kunst. Niet alleen op foto’s, maar bijvoorbeeld ook op tekeningen en schilderijen. Ik bespreek vijf artistieke ideeën die je kan gebruiken om fantastische foto’s te maken.

Lynn Claerhout

De kracht van zwart-witte beelden

Een leuk kleurenpalet kan prachtige foto’s opleveren. Maar soms leiden kleuren de aandacht af van wat je wil benadrukken. Dan is het leuk om zwart-witbeelden te maken. Ik geef je graag tips en inspiratie.

Lynn Claerhout (2014)

Artistieke lijnen

Lijnen zijn in kunst heel belangrijk. Ze leiden het oog van de toeschouwer en zorgen voor bepaalde effecten. Ik toon hoe je ze kan gebruiken in fotografie.

round-spiral-cardboard-tube-roll-
fotostock

Abstracte fotografie: Kunst of betekenisloos?

Ik ben een grote liefhebber van abstracte beeldende kunst, iets wat niet iedereen kan bekoren. Ik hou van abstracte indrukken van de werkelijkheid, bijvoorbeeld in fotografie. Kijk mee en geniet van een aantal leuke ideeën.

Heb je een tip of idee kunnen gebruiken? Deel dan gerust een link naar je resultaat in de reacties hieronder!

2 gedachtes over “Een stoomcursus fotografie: tips en inspiratie

  1. Ik vind abstracte foto’s ook heel mooi, maar maak ze zelf eigenlijk nooit. Ik zou er eigenlijk eens aandacht aan moeten besteden, lijkt me leuk om hier meer mee te doen. Bedankt voor de eye-opener! Ennuh… mooie foto’s!! 🙂

    Like

Geef een reactie

