Streber voor het leven

notitieboekjes

“Streber!” Het was vroeger een scheldwoord dat ik regelmatig naar mijn hoofd geslingerd kreeg. Je best doen op school was (en is nog altijd) niet cool. Maar ik ben nu eenmaal erg leergierig. Vandaag word ik daarvoor gelukkig niet meer uitgescholden. Ik ben nochtans niet minder leergierig geworden. Ik hou zelfs zoveel van leren, dat ik dolgraag opleidingen volg, studiedagen bijwoon en ook zelfstandig studeer. Ik vertel je er graag meer over.

Talen

Ik vind het moeilijk om op reis te gaan in een land waar ik de lokale taal niet begrijp. Daarom leer ik in die taal altijd een aantal belangrijke woorden en zinnen voordat ik op vakantie vertrek. Ik spreek naast Nederlands ook Frans, Engels, Duits en Spaans. Daarnaast heb ik pogingen gedaan tot het begrijpen van wat Pools, Hongaars, Sloveens, Thais, Italiaans, Portugees, Grieks, Maltees, Maori en Japans. Uiteraard waren niet alle pogingen even succesvol, maar ze waren zeker het proberen waard. Volgende week begin ik Japans te studeren aan het CLT in Leuven. Ik kijk er erg naar uit!

MarCom

Sinds enkele jaren heb ik een interesse ontwikkeld in marketing en communicatie. Dat laatste is eigenlijk niet helemaal nieuw. Tijdens mijn opleiding in de toegepaste taalkunde heb ik ook al het vak psychologie van de communicatie gevolgd. Dat leunt dan weer aan bij marketing. Want wat is het effect van je communicatie? Die vraag is voor marketeers essentieel.
Ik leer ook heel graag bij over copywriting, bloggen en sociale media. Veel van die kennis komt goed van pas in mijn job bij Wablieft.

Creativiteit

Zoals ik al enkele keren geschreven heb, hou ik van de wetenschap over creativiteit. Ik lees graag onderzoeksresultaten en ben heel geïnteresseerd in technieken om creativiteit te stimuleren. Wil je hierover meer lezen? Kies dan hierboven bij ‘onderwerpen’ voor ‘creativiteit’.

Veel leren

Ik heb dus veel interesses. Hoe onderhoud ik mijn talen, terwijl ik ook zoveel lees en op andere manieren leer? Talen onderhouden is het moeilijkst. Maar ik leer veel dingen uit mijn werk. Ik zit dus niet elke avond keihard te blokken. Zo’n streber ben ik nu ook weer niet. Maar ik wil wel altijd blijven leren. Het is iets dat je levenslang kan en moet blijven doen.

Ben jij leergierig? En wat of waarover leer jij graag?

4 gedachtes over “Streber voor het leven

  1. Leergierig is een woord dat in de lagere school op mijn rapport stond en dat ik heb opgezocht omdat ik het niet kende (waarmee ik de juffrouw meteen gelijk kon geven). Na mijn studie had ik even genoeg van studeren, maar intussen kriebelt het toch opnieuw. 🙂

    Liked by 1 persoon

  2. Ja ik was vroeger echt heel leergierig en altijd een beetje een stuudje hahaha (of hoe je dat ook schrijft). Ook heel ambitieus en wilde altijd meer meer. Dat is er inmiddels een beetje af. Ik ben nog steeds wel leergierig, maar meer specifiek, dus niet meer alle algemene dingen zoals op school. Een streber ook, als ik iets wil ga ik er echt voor 🙂

    Like

Geef een reactie

