“Lynn, waar blijft je boek?”

schermafbeelding boek Lynn Claerhout

Ik heb een belofte gemaakt. En belofte maakt schuld. Ik heb beloofd dat ik een boek zou uitbrengen over creativiteit stimuleren. Of was het geen echte belofte? Ik weet niet wat het precies was. Ik heb alleszins gezegd dat ik dat zou doen. En ik heb het ook gedaan: het boek bestaat al, maar het is (nog) niet vrijgegeven.

Publiceren of niet publiceren?

Waarom breng ik het boek (nog) niet uit? Het probleem is dat het een bundeling is van allerlei persoonlijke notities en stukjes tekst uit verschillende bronnen. Dankzij mijn academische en journalistieke achtergrond weet ik heel goed hoe belangrijk het is om daar juist naar te verwijzen. Maar het is ingewikkeld. Het is bijvoorbeeld niet altijd duidelijk welke ideeën precies uit een bepaalde bron komen en welke ideeën ik zelf ontwikkeld heb. Dat maakt het moeilijk om mijn boek (nu al) te publiceren. Misschien doe ik het ooit wel. Misschien ook niet.

Interesse in fragmenten?

Mocht ik het boek nooit uitbrengen, dan heb ik zeker geen spijt van de 45 bladzijden die ik geschreven heb. Het is een handig naslagwerk voor mezelf. Het is alleen jammer dat ik het (nog) niet volledig kan delen met jullie. Wat ik wel kan doen, is een aantal fragmenten delen via blogposts. Als jullie dat interessant vinden, natuurlijk.

Zou jij graag wat fragmenten lezen? Ik ben ook benieuwd waarom je graag je creativiteit zou stimuleren. Voor je blog, projecten op het werk, oplossingen in het huishouden of zomaar? Dan kan ik mijn inhoud afstemmen op wat jij nodig hebt. Laat maar horen!

Een gedachte over ““Lynn, waar blijft je boek?”

Geef een reactie

