Wat als elke week een extra dag had?

Klokken

We hebben allemaal te weinig tijd. Niet alleen op het werk, maar ook thuis. Althans, dat denken we. Maar is dat ook zo?
Stel dat je elke week een extra dag had. Hoe zou je die dag dan besteden? Zou je probleem opgelost zijn? Ik zocht het voor mezelf uit.

Om het gemakkelijk te maken, stel ik dat de dag in het weekend zou vallen. Voor mij zou die er niet veel anders uitzien dan mijn huidige zaterdagen en zondagen. Ik zou blijven schilderen, tekenen, schrijven, lezen en tijd doorbrengen met dierbaren. Alleen zou ik deze activiteiten vaker kunnen doen.

Als jouw dag er heel anders zou uitzien dan je huidige weekenden, moet je je misschien enkele vragen stellen. Wat houdt je tegen om nu te doen wat je graag zou willen? Go for it!

Het lijkt een droom voor iedereen, maar ik denk dat een extra dag niet veel zou veranderen. Waarschijnlijk zou je er snel aan gewend zijn. En dan wil je opnieuw nóg meer tijd.

Hoe denk jij hierover?

2 gedachtes over “Wat als elke week een extra dag had?

  1. O ja, graag! Op die dag zou ik ein-de-lijk eens uitslapen… en lekker de natuur in, want dat is er afgelopen weekend alweer bij ingeschoten… foto’s van de kindjes maken, want dat wil ik alweer te lang.. ennuh… kan je die dagen dan ook opsparen? Dan zou ik ze namelijk aan elkaar plakken tot een weekje vakantie en een leuke citytrip doen, haha… sorry… ik wordt een beetje te enthousiast van het idee 🙂

    Like

Geef een reactie

