Eat, read, write, repeat

ontbijt op bed
Mijn dagelijks ontbijt? Nee, helaas. Dit is een foto uit mijn archief.

Een tijd geleden las ik het boek ‘Dagelijkse rituelen: hoe creatieve mensen werken’ (zie mijn beoordeling). Dat bracht me op het idee om te schrijven over mijn eigen routines. Vandaag beschrijf ik de laatste dag van mijn week.

Het is zondagochtend. De zon is al op (hoe toepasselijk). Ik nog niet. Ik blijf nog even liggen om te genieten van de stilte. Na enkele minuten open ik mijn slaperige ogen. Ik glimlach en krijg een lieve glimlach terug.

Ik neem mijn smartphone en lees Gmail, Facebook, Twitter en enkele nieuwswebsites. Meestal in die volgorde. Als ik uitgebreid de tijd neem, check ik ook Instagram, WordPress en Deviantart.

Nadat ik me klaargemaakt heb in de badkamer, ga ik naar de keuken. Ik bedien mezelf van een kom ontbijtgranen met melk. Op weekdagen eet ik muesli zonder suiker, maar op zaterdag en zondag geniet ik van heerlijk krokante cruesli. Aan de eettafel eet ik mijn kommetje leeg. Ik probeer dat mindful te doen, maar regelmatig doe ik mijn laptop open en surf ik ondertussen nog wat op het internet.

kop thee van een halve liter
Mijn kop van een halve liter. Uiteraard mijn favoriet.

Daarna ga ik vaak in de zetel of ligzetel zitten. Ik neem een notitieboekje of een tijdschrift en begin te bladeren. Naast mij staat een dampende kop thee. Ik lees artikels of oude notities en neem de tijd om erover na te denken. Tussendoor schrijf ik wat op. Enkele zinnen, een gedicht, een idee voor een blogpost, een artikeltje, …

Mijn zondagochtend is dus heel rustgevend en inspirerend. Wat inspireert mij precies en hoe kan ik die inspiratie gebruiken? Dat leg ik uit in een volgende blogpost met tips.

Hoe ziet jouw zondagochtend eruit? Ik wens je een heel fijne dag!

8 gedachtes over “Eat, read, write, repeat

  1. Mijn zondagochtend is helemaal niet zo rustig: om 8 u stipt zit ik al in mijn auto op weg naar Antwerpen. En ik werk tot ong. 19 u in een horecazaak daar. Niets rusten voor mij dus op zondag! 🙂

    Like

      1. Op een bepaalde manier vind ik het ontspannen hoor. Wel hard werken, maar tegelijk ook ideaal om je hoofd eens leeg te maken en nergens anders mee bezig te zijn.

        Like

  2. Jouw ochtendroutine komt me bekend voor 🙂 In het weekend sta ik vroeg op en ontbijt op mijn gemakje terwijl ik ook eens door mijn social media scroll. Daarna ga ik meestal sporten en eet ik ’s middags samen met mijn vriend.

    Like

Geef een reactie

