Een schatkist voor bloggers

Schatkist voor bloggers - tips
CC Flickr

Heb jij een blog? Dan heb ik een cadeautje voor jou. Ik maakte een overzicht van al mijn artikels over bloggen. Voeg deze post toe aan je favorieten zodat je later alles opnieuw kan bekijken. Veel plezier!

Meer dan 1000(!) ideeën voor blogposts

Zelfs de beste bloggers hebben er wel eens last van: de alom gevreesde ‘writer’s block’. Een van de mogelijke oorzaken is een gebrek aan inspiratie. Ik ging op zoek naar tips en vond er veel. Héél veel.

’31 Days to Build a Better Blog’ #1 en #2

Ben je van plan om een blog te beginnen? Of heb je al een blog en wil je die verbeteren? Dan raad ik zeker aan om de cursus ’31 Days to Build a Better Blog’ van ProBlogger te beluisteren.

Zo gebruik je legaal afbeeldingen van het internet

Iedereen gebruikt wel eens afbeeldingen van het internet. Maar niet iedereen doet dat legaal en met respect voor de eigenaars. Hoe werkt dat? Ga na of je een werk mag gebruiken en vermeld de bron.

Maak prachtige foto’s met deze 5 tips

Tegenwoordig kan iedereen foto’s maken. Met een fototoestel, een smartphone, een tablet… Maar hoe krijg je die prachtige beelden die professionele fotografen maken? Lees mijn 5 basistips.

Op zoek naar een goed idee? Volg de vogeltjes

Goede ideeën komen vaak op ongelegen momenten. Hoe komt dat toch? En wat hebben vogeltjes daarmee te maken?

Ethiek voor journalisten en bloggers: 4 normen

Net als alle beroepen heeft de journalistiek ethische regels.  Moet je deze ook gebruiken als blogger? Ik maakte een analyse.

Zo gebruik je media als inspiratie voor je project

Als blogger en journaliste ben ik steeds op zoek naar inspiratie. Die vind ik vaak in andere media. Hoe doe ik dat ? Ik analyseer de aanpak, onderwerpen, woorden en beelden.

Een perfecte blogpost in 14 stappen

Na vier jaar bloggen heb ik een vaste routine ontwikkeld. Ik leg mijn methode uit. Ik maakte ook een handige checklist in pdf-formaat.

Wil je graag meer lezen over bloggen? Laat het me weten!

4 gedachtes over “Een schatkist voor bloggers

Geef een reactie

