’20 wegen naar geluk’ van Leo Bormans

20 wegen naar geluk Leo Bormans
Ik was vandaag op een boeklancering van Leo Bormans. Hij schreef ’20 wegen naar geluk’. Hierin staan vragen en opdrachten. “Alweer een boek over geluk”, zullen sommigen denken. Op die reactie is Bormans voorbereid. “Een boek over geluk lezen, zal je niet gelukkiger maken”, zegt hij. “Je moet er ook iets mee doen.”

Ik kreeg het nieuwe boek eerder deze week al in handen en vertelde erover aan een vriend. “Wat een onzin” was de reactie die ik kreeg. “Iedereen weet toch hoe je gelukkig kan zijn?” Ik voelde me een beetje beledigd. En daar bleef het niet bij. Vandaag kreeg ik een gelijkaardige reactie van iemand anders.

Gelukkig hoorde ik ook positieve reacties: “Tof! Zullen we de opdrachten samen maken?” Ondertussen zijn we al met z’n drieën. Samen voeren we een experiment uit. Zouden we gelukkiger worden als we gedurende 20 weken de opdrachten uitvoeren? Wie het niet probeert, zal het nooit weten. Wie er negatief tegenover staat, zal deze kans missen.

Ik wil het graag proberen. Niet omdat ik ongelukkig ben, maar omdat ik soms graag nieuwe dingen probeer. Wat heb ik te verliezen? Niets, toch? Ik hou jullie op de hoogte.


’20 wegen naar geluk’ is uitgegeven door Lannoo. Het boek kwam tot stand in samenwerking met Wablieft, het Centrum voor Duidelijke Taal. Boeken van Wablieft hebben korte zinnen en bevatten geen moeilijke woorden. Ze zijn ideaal voor wie Nederlands leert of voor wie het soms moeilijk heeft met lezen. Je kan de boeken online bestellen.

Geef een reactie

