Favorieten oktober 2015

yulia-brodskaya paper art
Yulia Brodskaya

De tiende maand van het jaar is bijna voorbij. Mijn favoriete momenten waren mijn interviews met de ‘storyteller’ Ish Ait Hamou en met regisseur Jan Verheyen. Met sommige mensen kan je urenlang praten. Wanneer ik die interessante woorden ook mag publiceren, ben ik helemaal door het dolle heen.

Kunst

Yulia Brodskaya krijgt van mij de titel ‘Kunstenares van de Maand’. Ik ontdekte haar filigraan, een kunstvorm waarbij je stroken papier op een ondergrond kleeft. De resultaten zijn verbluffend (zie foto boven).

Een andere kunstenares die een vermelding verdient, is Alina Kurbiel. Ik hou van dit winterse landschap in aquarel. Stiekem ben ik jaloers en wil ik dit ook kunnen maken.

moonlight magic by alina kurbiel
Alina Kurbiel

Bij kunst horen ook films. Ik ontdekte de nieuwe Vlaamse film ‘Terug naar Morgen’. Enkele acteurs zijn Matteo Simoni, Koen De Graeve en Robrecht Vanden Thoren. Het verhaal gaat over een wetenschapper die ontdekt dat hij e-mails kan sturen naar het verleden. Hij probeert het verleden te veranderen, maar dat is natuurlijk niet zonder risico’s.

Culinair

Mijn culinaire favoriet is zonder twijfel Hello Fresh. Voor wie het niet kent: dat is een doos waarin je elke week verse ingrediënten met recepten krijgt. Boodschappen doen en koken is nu veel gemakkelijker. We aten zee week bijvoorbeeld Indonesische curry, vegetarische lasagne en pasta met scampi’s. Ik ben benieuwd naar de gerechten van volgende week.

Boek

Mijn lievelingsboek van deze maand maakt kans om mijn lievelingsboek van dit jaar te worden. Ik las ‘How to get ideas’ van Jack Foster. Het eerste deel van het boek legt uit hoe je creatief kan leren denken. Het tweede deel legt uit hoe je ideeën kan produceren en uitwerken. Echt iets voor mij dus.

Book: How to get Ideas Jack Foster

Links over bloggen

Blogtrommel verzamelde een heleboel hulpmiddelen voor bloggers. Bijvoorbeeld websites met blogideeën, platforms, grafische vormgeving en nog veel andere.

Op Html Goodies vond ik een pagina waarop je je html-code kan testen. Zo ben je zeker dat je artikel er goed uitziet wanner je het publiceert.

Wat is het toppunt van lijstjes maken? Een lijstje over lijstjes natuurlijk! Blogaholic schreef 10 redenen waarom lijstjes zo goed werken. Dit is ook interessant voor wie niet blogt.

Welke van mijn favorieten vind jij het leukst?

Een gedachte over “Favorieten oktober 2015

Geef een reactie

