Boekenbeurs 2015: mijn verlanglijstje van non-fictie

Van zaterdag 31 oktober tot en met woensdag 11 november vindt de jaarlijkse boekenbeurs plaats. Iedere dag kan je van 10 tot 18 uur snuffelen tussen de duizenden boeken in de Antwerp Expo. De beurs bracht mij op het idee om een lijst te maken van boeken die ik graag eens wil lezen. Vandaag deel ik mijn lijstje van non-fictie. 

9200000010141482

The Accidental Creative: How to be Brilliant at a Moment’s Notice – Todd Henry

“Many of us assume that our creative process is beyond our ability to influence, and pay attention to it only when it isn’t working properly. This book explains how to unleash your creative potential. It helps you integrate fresh ideas into your daily life.” (Bol.com)

41xs4vbcTPL._SX327_BO1,204,203,200_
Creativity, Inc.: Overcoming the Unseen Forces That Stand in the Way of True Inspiration – Ed Catmull & Amy Wallace

“Creativity, Inc. is een boek voor managers die hun werknemers willen leiden naar excellentie, een handleiding voor iedereen die streeft naar originaliteit, en de allereerste, all-access reis naar het hart van Pixar Animation Studios. Het neemt je mee naar de story meetings, de postmortems en de Braintrust-sessies en laat zien hoe je een cultuur bouwt waar creativiteit ontstaat en floreert.”  (Bol.com)

9200000027121716
Van idee naar tekstcreatief denken en schrijven voor professionals – Karel Witteveen

“Hoe krijg ik frisse ideeën voor een tekst? Hoe vertel ik mijn verhaal en verleid ik mijn lezers? Wat maakt mijn artikel of blog aantrekkelijk? Op deze vragen vind je antwoorden in Van idee naar tekst. Het boek begeleidt jouw creatief proces van a tot z. Van idee en invalshoek naar stijl en compositie.” (Bol.com)

9200000001952999
Het nieuwe schrijvencreatief, crossmediaal, zakelijk – Dolf Weverink

“Het nieuwe schrijven zet beide hersenhelften aan het werk, zowel bij de ontvanger als bij de schrijver. Dit boek helpt je teksten te schrijven die aantrekkelijk en overtuigend, duidelijk en correct zijn. Dat begint met een heldere kernboodschap of belofte. Vervolgens beantwoord je de vraag: hoe laat ik zien wat ik wil vertellen of wat ik beloof?” (Bol.com)

9200000000921225
Blogging for Creatives: How Designers, Artists, Crafters and Writers Can Blog to Make Contacts, Win Business and Build Success – Robin Houghton

“A guide to the blogosphere. It features hundreds of tips, tricks and motivational stories from artistic bloggers who have started from scratch. It covers everything creatives need to know about how to design a beautiful, interesting blog that people will want to return to again and again such as how to design, publish and host a blog, and more.” (Bol.com)

9200000002622532
Blog, Inc.: Blogging for Passion, Profit, and to Create Community – Joy Deangdeelert Cho

“With roughly 95,000 blogs launched worldwide every 24 hours (BlogPulse), making a fledgling site stand out isn’t easy. This authoritative handbook gives creative hopefuls a leg up. Joy Cho, of the award-winning Oh Joy!, offers expert advice on starting and growing a blog, from design and finance to overcoming blogger’s block, attracting readers, and more. With a foreword from Grace Bonney of Design*Sponge plus expert interviews, this book will fine-tune what the next generation of bloggers shares with the world.” (Bol.com)

Wie weet vind ik een van deze titels op de Boekenbeurs. Ik ben heel benieuwd naar het aanbod van dit jaar.

Welke van deze boeken heb jij al gelezen? En welke zou je graag lezen?

2 gedachtes over “Boekenbeurs 2015: mijn verlanglijstje van non-fictie

Geef een reactie

