Favorieten augustus 2015

Augustus loopt ten einde. Hoe is de maand voor mij geweest? Mijn antwoord op deze vraag is vaak hetzelfde: Op het werk was het druk, maar ik heb veel leuke dingen kunnen doen. Ik heb genoten van het gezelschap van familie en vrienden, en heb geprofiteerd van ontspanning op m’n eentje.

Activiteiten

Dijle bij de Botanique in Mechelen

Deze week bracht ik heel wat tijd door op de Dijle. In Mechelen deed ik een boottocht met de ‘Malinska’. Een gids vertelde over de geschiedenis van de stad. Enkele dagen later deed ik in Oud-Heverlee een vlottocht met een twintigtal collega’s. (Gelukkig zaten we niet allemaal op hetzelfde vlot.) We maakten zelf ons vaartuig met tonnen, hout en touw. Daarmee voeren we zeven kilometer. Het prachtige weer maakte de omgeving nog mooier dan ze al was.

Boeken

Ik las de voorbije weken één boek uit: het ‘Blogboek’. Dit is een fantastische gids voor wie een blog wil beginnen of nog maar net begonnen is. Ook als je al even bezig bent met bloggen, kan je inspiratie opdoen, maar ik vind het boek het meest gepast voor beginnelingen.

Cover_Blogboek_kelly_deriemaeker-566x850
‘Blogboek: Tips en inspiratie voor meer blogplezier’ van Kellie Deriemaeker

Links

Productiviteit

Heb je al gehoord van Habitica? Deze toepassing maakt van je to-dolijst een leuk spel. Hoe meer taken je volbrengt, hoe beter je personage wordt.

Bloggen

Onlangs verhuisde ik mijn blog van Blogger naar WordPress. Gelukkig is het mogelijk om de inhoud volledig over te zetten. Dit artikel van Twelveskip legt uit hoe je dat doet.

Wist je dat de zoekfunctie van Google vernieuwd is? Lees op Blogaholic.nl wat er precies verandert en waarmee je rekening moet houden als blogger of webredacteur.

Beauty

Ik dacht dat aftersun enkel diende om verbrande huid te verkoelen. Cynthia van Misslipgloss legt uit waarvoor het product nog dient.

Is het belangrijk dat al je huidproducten van hetzelfde merk zijn? Ja en nee, zegt Serena van Beautylab. Ze schreef waarop je moet letten als je producten combineert.

De make-upartieste Lisa Eldridge mocht eindelijk haar boek aankondigen: ‘Face Paint Book‘. Ik ben heel benieuwd naar de inhoud.

Fashion

Als je op zoek bent naar inspiratie voor outfits of interieurs, moet je bij Style Fruits zijn. Het concept doet denken aan Polyvore, maar deze website is Nederlands. Daardoor zijn de items gemakkelijker te verkrijgen en volgens mij ook minder duur.

 

Welk van mijn favorieten zouden jullie graag eens proberen?

Geef een reactie

