3 werkpunten van deze blog

road-weg

Een vijftal jaar geleden begon ik te bloggen op het platform Blogger. Ik genoot ervan, maar had toch het gevoel dat ik iets miste. Daarom stapte ik twee weken geleden over op het platform WordPress. Een nieuwe wereld ging voor mij open. Maar een nieuwe blog is natuurlijk niet meteen “af”. Ik heb nog een lange weg te gaan. Daarom stelde ik enkele werkpunten op. 

1. Onderwerpen

Op mijn vorige blog schreef ik over veel verschillende thema’s. Ik heb nu geleerd dat dat niet zo’n goed idee is. De meest succesvolle blogs focussen op een beperkt aantal thema’s. Zo is het voor lezers duidelijk wat ze kunnen verwachten. De blogger wordt dan ook eerder een expert. Dat zorgt voor kwaliteit en geloofwaardigheid.

Ik wil dus nog meer nadenken over mijn focus: Waarover wil ik schrijven en waarover niet? Zodra ik dit vastleg, kan ik mijn header een ondertitel geven. Aan de hand daarvan beslissen lezers of ze geïnteresseerd zijn in de inhoud.

Daarnaast wil ik graag enkele nieuwe series en rubrieken maken. Ook dit maakt de lezers duidelijk wat ze kunnen verwachten. Maar om hierover te kunnen beslissen, moet ik wel al mijn focus kennen.

2. Frequentie en timing

Iets anders dat ik geleerd heb, is dat de beste blogs inhoud publiceren met een consistente frequentie. Momenteel post ik wanneer ik tijd en zin heb. Beter zou zijn om op vaste tijdstippen artikels te publiceren. Ik denk momenteel na over de frequentie en timing die voor mijn blog de beste zijn. Daarvoor moet ik bijvoorbeeld analyseren wanneer mijn lezers online zijn.

3. Foto’s

Vroeger maakte ik foto’s van al het moois dat ik tegenkwam. Nu doe ik dat veel minder. Dat wil ik graag veranderen. Gratis foto’s van stocks kunnen heel mooi zijn, maar ze maken mijn blog minder persoonlijk. Afwisseling tussen persoonlijke foto’s en stockfoto’s zou beter zijn.

Wat kan ik nog verbeteren aan deze blog? Alvast bedankt voor de feedback!

Geef een reactie

