‘Happy Life’ van Mascha Feoktistova

Happy Life Mascha Feoktistova

Mascha Feoktistova, een Nederlandse van Russische afkomst, is blogster, vlogster, spreekster op evenementen, en nog veel meer. Kortom: ze is een actieve onderneemster. Haar blog alleen al krijgt maandelijks meer dan 650.000 unieke bezoekers en haar jaarlijkse feest lokt duizenden fans. Vorige zomer bracht ze een boek uit, ‘Happy Life’, over “liefde, genieten, jezelf zijn en carrière”. Ik kocht het enkele dagen geleden en heb het ondertussen uitgelezen.

In het begin was ik een beetje teleurgesteld. Sommige thema’s spraken me nu eenmaal niet aan. Mascha heeft namelijk een erg breed doelpubliek; van jonge meisjes tot volwassen vrouwen. Gelukkig werd het interessanter naarmate ik verder las. Ik ben bijvoorbeeld erg enthousiast over haar tips in verband met ‘to do lists’ en dankbaarheid.

Hoewel ik de inhoud aangenaam vond om te lezen, ergerde ik me mateloos. De tekst bevat immers heel wat type- en taalfouten. Als ik zelf een boek zou schrijven, zou ik mijn manuscript laten nalezen door een taalkundige of iemand die ervaring heeft met publicaties opdat de tekst volledig foutloos zou zijn. Niemand is namelijk perfect; iedereen maakt fouten. Ik heb helaas het idee dat eindredactie niet gebeurd is.

Als positieve noot wil ik wel zeggen dat dit boek er eentje is dat je regelmatig opnieuw kan doorbladeren. Het is er dus geen om in de kast te zetten en te vergeten. Voel je je niet goed in je vel, lees dan bijvoorbeeld de hoofdstukken over gelukkig zijn en dankbaarheid opnieuw. Heb je wat problemen met relaties, dan kan je nog eens gaan kijken naar de hoofdstukken ‘liefde’ en ‘vriendschap’.

‘Happy Life’ is een aanrader voor jonge meisjes tot en met jonge vrouwen en voor iedereen die fan is van Mascha. Je vindt het boek in België, Nederland en online voor 14,95 euro.

Geef een reactie

